NOTICIAS DE INTERÉS 6 DE MARZO DE 2024/ NOTÍCIES D’INTERÉS 6 DE MARÇ DE 2024

Noticias de interés _6/03/24

ELECCIONES COLEGIO 2024: SORTEO COMPONENTES MESA ELECTORAL

ELECCIONS COL·LEGI 2024: SORTEIG COMPONENTS MESA ELECTORAL


 El pasado miércoles día 14 de febrero de 2024, la Junta de Gobierno de esta Corporación Profesional, fijó la fecha para celebración de las elecciones a cuatro vocales ejercientes, un vocal ejerciente de empresa y un vocal no ejerciente, para el próximo 6 de junio de 2024.

Como parte del procedimiento electoral, el próximo 8 de marzo, a las 09:30 horas, en la Sede de esta Corporación Profesional (Cl. Grabador Esteve nº 4- Valencia) tendrá lugar de manera pública, el sorteo para designar entre los colegiados y colegiadas, a quienes formarán parte de la Mesa electoral y sus suplentes, a fin de dar cumplimiento al artículo 4 del Reglamento electoral aprobado por la Asamblea General celebrada el 17 de septiembre de 2020, que dispone lo siguiente:

.– LA MESA ELECTORAL.

4. La Mesa de la Junta General, Ordinaria o Extraordinaria en que se celebre la votación realizará las funciones de Mesa Electoral. La Mesa o Mesas, si por razón del número de electores fuese necesario constituir más de una estarán compuestas cada una por tres colegiados designados por sorteo en sesión pública de la Junta de Gobierno, entre los colegiados con más de dos años de colegiación que no tengan cumplidos 66 años de edad el día de la elección. El de más edad presidirá la Mesa y el más joven será el Secretario. En la misma forma y acto se designarán los suplentes necesarios.

4.1. La designación como Presidente, Secretario y Vocal de la Mesa Electoral deberá ser notificada a los interesados en el plazo de dos días, disponiendo los designados de un plazo de cinco días para alegar causa justificada y documentada que les impida asumir el cargo, correspondiendo la resolución sobre su aceptación o no a la Junta de Gobierno.

4.2. En el supuesto de renuncia justificada, de ostentar la cualidad de candidato, o haber sido suspendido, serán sustituidos por los suplentes insaculados. Si se agotasen los supuestos, se sustituirán por el mismo procedimiento previsto para su designación.

4.3. Los candidatos no podrán formar parte de la Mesa Electoral.

Todos los colegiados y colegiadas que deseen asistir al sorteo, deben de remitir un email antes de las 15 horas del jueves día 7 de marzo a colegio@cograsova.es  ya que, por razones de aforo, existe un número limitado de plazas, por lo que se atenderá las solicitudes por orden de entrada al correo del Colegio.

El breve se les informará del calendario electoral (exposición censo, presentación de candidaturas, etc..)

 El dimecres passat dia 14 de febrer de 2024, la Junta de Govern d’esta Corporació Professional, va fixar la data per a celebració de les eleccions a quatre vocals exercents, un vocal exercent d’empresa i un vocal no exercent, per al pròxim 6 de juny de 2024.

Com a part del procediment electoral, el pròxim 8 de març, a les 09:30 hores, en la Seu d’esta Corporació Professional (*Cl. Gravador Esteve núm. 4- València) tindrà lloc de manera pública, el sorteig per a designar entre els col·legiats i col·legiades, als qui formaran part de la Mesa electoral i els seus suplents, a fi de donar compliment a l’article 4 del Reglament electoral aprovat per l’Assemblea General celebrada el 17 de setembre de 2020, que disposa el següent:

.- LA MESA ELECTORAL.

4. La Mesa de la Junta General, Ordinària o Extraordinària en què se celebre la votació realitzarà les funcions de Mesa Electoral. La Mesa o Taules, si per raó del nombre d’electors anara necessari constituir més d’una estaran compostes cadascuna per tres col·legiats designats per sorteig en sessió pública de la Junta de Govern, entre els col·legiats amb més de dos anys de col·legiació que no tinguen complits 66 anys d’edat el dia de l’elecció. El de més edat presidirà la Mesa i el més jove serà el Secretari. En la mateixa forma i acte es designaran els suplents necessaris.

4.1. La designació com a President, Secretari i Vocal de la Mesa Electoral haurà de ser notificada als interessats en el termini de dos dies, disposant els designats d’un termini de cinc dies per a al·legar causa justificada i documentada que els impedisca assumir el càrrec, corresponent la resolució sobre la seua acceptació o no a la Junta de Govern.

4.2. En el supòsit de renúncia justificada, d’ostentar la qualitat de candidat, o haver sigut suspés, seran substituïts pels suplents insaculats. Si s’esgotaren els supòsits, se substituiran pel mateix procediment previst per a la seua designació.

4.3. Els candidats no podran formar part de la Mesa Electoral.

Tots els col·legiats i col·legiades que desitgen assistir al sorteig, han de remetre un email abans de les 15 hores del dijous dia 7 de març a colegio@cograsova.es  ja que, per raons d’aforament, existix un nombre limitat de places, per la qual cosa s’atendrà les sol·licituds per orde d’entrada al correu del Col·legi.

El breu se’ls informarà del calendari electoral (exposició cense, presentació de candidatures, etc..)

 

 

EXTRANJERÍA: EXTINCIÓN PERMISOS DE EXTRANJEROS

ESTRANGERIA: EXTINCIÓ PERMISOS D’ESTRANGERS.

 La Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Supremo ha declarado nulo de pleno derecho el artículo 162-e del Reglamento de la Ley de Extranjería que establece como causa de extinción de la autorización de residencia temporal en España de ciudadanos extranjeros la permanencia fuera de España durante más de seis meses en el periodo de un año.
El mencionado Tribunal indica que el artículo está viciado de nulidad porque limita el derecho fundamental de libre circulación de los ciudadanos extranjeros con residencia temporal en España, lo que sólo puede hacerse por una norma con rango de ley, pero no por una norma reglamentaria como en este caso.

La Sala contenciosa administrativa del Tribunal Suprem ha declarat nul de ple dret l’article 162-e del Reglament de la Llei d’Estrangeria que establix com a causa d’extinció de l’autorització de residència temporal a Espanya de ciutadans estrangers la permanència fora d’Espanya durant més de sis mesos en el període d’un any.


L’esmentat Tribunal indica que l’article està viciat de nul·litat perquè limita el dret fonamental de lliure circulació dels ciutadans estrangers amb residència temporal a Espanya, la qual cosa només pot fer-se per una norma amb rang de llei, però no per una norma reglamentària com en este cas.

 

CEOE: INFORME OBSERVATORIO MERCADO LABORAL – MARZO

CEOE: INFORME OBSERVATORI MERCAT LABORAL – MARÇ

 

Adjuntamos el Informe 3/2024 del Observatorio del Mercado Laboral que analiza el paro registrado, contratación y afiliación a la Seguridad Social conforme a los datos de febrero y que elabora mensualmente el Departamento de Empleo, Diversidad y Protección Social de la CEOE.

INFORME CEOE  

Adjuntem l’Informe 3/2024 de l’Observatori del Mercat Laboral que analitza l’atur registrat, contractació i afiliació a la Seguretat Social conforme a les dades de febrer i que elabora mensualment el Departament d’Ocupació, Diversitat i Protecció Social de la CEOE.